W dniu 30.12.2022 r. Spółka OUiD podpisała umowę z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi o dofinansowanie przedsięwzięcia pn. „Zmniejszenie zużycia energii elektrycznej poprzez modernizację infrastruktury oświetlenia zewnętrznego na terenach gminnych województwa łódzkiego”
Krótka charakterystyka przedsięwzięcia:
Przedsięwzięcie polega na modernizacji infrastruktury oświetlenia drogowego. Przedsięwzięcie zostanie przeprowadzone dla części infrastruktury znajdującej się na terenie 9 gmin województwa łódzkiego: Bolesławiec, Czastary, Galewice, Grabów, Łubnice, Sokolniki, Świnice Warckie, Uniejów, Wieruszów. Celem modernizacji oświetlenia drogowego na terenie wskazanych powyżej gmin jest obniżenie mocy zainstalowanych opraw oświetleniowych i jednocześnie podniesienie jakości oświetlenia dróg na tym terenie. Osiągnięcie powyższego celu pozwoli na uzyskanie znaczących efektów ekologicznych, związanych ze zmniejszeniem zużycia energii elektrycznej. Przewidywane zmniejszenie zapotrzebowania na energię: 1 264 705,86 kWh/rok. Ograniczenie zużycia energii w konsekwencji wpłynie na redukcję emisji dwutlenku węgla (prognozowana redukcja emisji
CO2: 882 764,69 kg/rok) oraz uzyskanie efektów ekonomicznych związanych z obniżeniem kosztów eksploatacji infrastruktury oświetleniowej.
Ilościowo projekt przewiduje:
· wymianę 2 904 opraw oświetleniowych
· montaż 2 449 nowych opraw w celu spełnienia wymagań normy PN-EN 13201:2016.
· zastosowanie systemu zdalnego zarządzania oświetleniem.
Planowane zakończenie zadania: do 31.12.2023 roku. Termin zakończenia zadania, rozumiany jako data sporządzenia protokołów końcowych z wykonanych prac.
Projekt dofinansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi w ramach programu priorytetowego „EKO Latarnia – Poprawa efektywności energetycznej systemów oświetlenia zewnętrznego – II edycja”. W ramach udzielonego wsparcia, przyznana została pomoc finansowa w limicie 10 000 000,00 zł netto, w tym: w formie pożyczki 6 000 000,00 zł netto i w formie dotacji 4 000 000,00 zł netto.
Po zakończonym postępowaniu przetargowym, gdzie złożone oferty były niższe od zakładanych stawek kosztorysowych, ostateczny koszt zadania to 8 926 792,00 zł (netto), w tym 5 356 075,20 zł (netto) w formie pożyczki i 3 570 716,80 zł (netto) w formie bezzwrotnej dotacji.